MENU GŁÓWNE

 

NARZĘDZIA

Komplet narzedzi, stanowiacy typowe wyposazenie motocykla, umozliwia przeprowadzenie czynnosci obslugowych, regulacyjnych a nawet drobnych napraw we wlasnym zakresie. Narzedzia powinny byc powozone w puszce narzedziowej z prawej strony pojazdu. Pompka do ogumienia umieszczona jest odzienie pod zbiornikiem paliwa.

Rys.10 Narzedzia

1- wkretak

2- dwie lyzki opon

3- klucz dwustronny do nakretki rury wydechowej i rury amortyzatora

4- klucz dwustronny do nakretki kólka lancuchowego i nakretki sworznia przedniego widelca

5- trzpien do kluczy nasadowych

6- klucz nasadowy dwustronny 19 i 21 mm

7- klucz nasadowy dwustronny 14 i 17 mm

8- klucz plaski dwustronny 8 i 9 mm

9- klucz plaski dwustronny 10 i 12 mm

10- klucz plaski dwustronny 14 i 17 mm

11- klucz plaski dwustronny 19 i 22 mm

12- pompka do ogumienia.

Dodatkowe wyposazenie stanowia:

- zarówka swiatel glównych 6V 25/25 W BA 20d

- zarówka swiatla tylnego 6V 3W S7.

 

MYCIE MOTOCYKLA

Motocykl powinno sie myc nie rzadziej niz raz na dwa tygodnie. Przy myciu najdogodniej poslugiwac sie jest slabym strumieniem wody biezacej uzywajac w tym celu weza gumowego. W braku wody biezacej poslugujemy sie szczotka lub pedzlem  i wiadrem wody. Do mycia silnika zaleca sie uzywac nafte oraz pedzla o twardym wlosiu. Dokladnie wymyty i splukany obficie woda motocykl powinno sie wytrzec do sucha czysta szmatka. Szczególnie starannie nalezy wycierac wszystkie powierzchnie lakierowane dekoracyjne.

Motocykla nie powinno sie myc na sloncu. W czasie mycia nalezy chronic czesci gumowe przed dzialaniem nafty i benzyny. Nalezy równiez uwazac, aby woda nie dostawala sie do zbiornika paliwa, gaznika, lampy przedniej i do hamulców. Bezposrednio po zakonczeniu mycia zaleca sie uruchomic na 2 do 3 minut silnik, aby wyparowaly resztki wody, jaka moze zatrzymac sie w uzebrowaniu cylindra, glowicy i innych trudno dostepnych miejscach silnika.   

 

WYMIANA OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW

Konstrukcja silnika zapewnia polaczenie skrzyni biegów z komora sprzegla i dlatego wymiana oleju w skrzyni biegów jest jednoczesnie wymiana oleju w komorze sprzegla. Olej spuszcza sie z rozgrzanego silnika, najlepiej bezposrednio po odbyciu dluzszej jazdy. Po ustawieniu motocykla na podstawce i podstawieniu po silnik naczynia odkreca sie korek spustowy i spuszcza zuzyty olej. Po zlaniu oleju powinno sie przeplukac skrzynie biegów i sprzeglo rzadkim olejem, najlepiej wrzecionowym. W tym celu po zakreceniu korka spustowego trzeba odkrecic korek wlewu, wlac przez otwór okolo 0,96 litra oleju i ponownie zakrecic korek wlewu. Nastepnie nalezy postawic motocykl podstawka na kawalku deski tak, aby po przycisnieciu kierownicy ku dolowi opona tylnego kola znalazla sie wyraznie ponad ziemia.

Po tym przygotowaniu uruchamia sie silnik i caly czas przyciskajac kierownice do dolu zwieksza i zmniejsza obroty oraz zmienia biegi w kolejnosci od pierwszego do trzeciego i odwrotnie. plukanie skrzyni biegów olejem trwa okolo trzech minut. Po plukaniu zuzyty olej nalezy spuscic i po dokladnym zakreceniu korka spustowego, napelnic skrzynie olejem w ilosci 0,96 litra az do ukazania sie oleju w otworze kontrolnym, po czym zakrecic wkret otworu kontrolnego i korek wlewu.

MYCIE FILTRU POWIETRZA

Rys11. Zdejmowanie filtru powietrza

Filtr powietrza powinno sie przemywac po kazdych 2000 km przebiegu i wyjatkowo w okresie docierania co 500 km.

Aby umyc filtr zdejmuje sie lacznik gumowy odkreca dwie nakretki mocujace filtr do puszki narzedziowej i zdejmuje filtr z zaczepów zawiasu.

Filtr przemywany jest przez kilkakrotne zanurzenie go w mieszance benzyny z olejem. Niezwlocznie po wymyciu nalezy dokladnie wytrzec lakierowana powierzchnie filtru, wklad filtrujacy zwilzyc olejem silnikowym, a nastepnie zostawic do obciekniecia. Przygotowany w ten sposób filtr, po uplywie kilkunastu minut, mocuje sie wraz z gumowym lacznikiem na wlasciwe miejsce.

 

MYCIE GAŹNIKA

Gaznik trzeba myc dokladnie po kazdych 6000 km, a co 2000 km przeplukiwac komore plywakowa. Przed rozebraniem gaznika myje sie go dokladnie z zewnatrz i dopiero wówczas rozbiera i przemywa poszczególne czesci w naczyniu z czysta benzyna.

Aby odlaczyc komore plywakowa, nalezy przede wszystkim zluzowac wkret obejmy zaciskajacy gaznik na laczniku, gaznik obrócic w prawo i dopiero wtedy odkrecic wkretakiem dwa wkrety mocujace pokrywe komory plywakowej i uniesc ja do góry, nie odlaczajac przewodu paliwa ( rys.12). Po odkreceniu sruby komory plywakowej 3, mozna ja odlaczyc od gaznika. Nastepnie wyjmuje sie plywak, myje go i po wyplukaniu komory plywakowej sklada czesci w odwrotnej kolejnosci, pamietajac o zalozeniu podkladek fibrowych miedzy powierzchnie laczenia komory z korpusem gaznika i sruby z komora. 

Rys.12 Gaznik

1- zakretka korpusu gaznika

2- komora plywakowa

3- sruba komory plywakowej

4- pokrywa komory plywakowej

5- plywak

6- iglica plywaka

7- rozpylacz

8- sruba regulacyjna wolnych obrotów

9- sruba ustalajaca przepustnice

10- iglica przepustnicy

11- zapinka iglicy

12- dysza glówna

13- sruba regulujaca dlugosc linki

14- przepustnica

15- zatapiacz plywaka

Rys.13 Przepustnica z iglica

1- zapinka iglicy

2- iglica

3- przepustnica

Do gruntownego oczyszczenia calego gaznika, niezaleznie od opisywanych czynnosci, wykreca sie dysze 12 i ustawiajac ja pod swiatlo, sprawdza wzrokowo jej droznosc.

W przypadku stwierdzenia zatkania sie otworu dozujacego, dysze nalezy przemyc w czystej benzynie i przedmuchac pompka do ogumienia. Wygodniej jest to zrobic po odkreceniu zakretki korpusu gaznika, wyciagnieciu przepustnicy z iglica ( rys.13), zluzowaniu sruby zaciskajacej objemke gaznika i zdjeciu korpusu gaznika z lacznika.

Wskazane jest podczas mycia korpusu wykrecic z niego i przemyc srube regulacyjna wolnych obrotów 8 ( rys. 12). Przed zlozeniem gaznika nalezy przemyc równiez zespól zakretki korpusu z przepustnica, iglica i sprezyna.

 

SPRAWDZANIE KÓŁ

Po kazdej dluzszej jezdzie nalezy sprawdzic stan dokrecenia nakretek osi kól i w przypadku obluzowania- dokrecic. Po jezdzie w terenie i po wyjatkowo zlych nawierzchniach dodatkowo sprawdza sie stan oszprychowania kól i w przypadku wyciecia którejs ze szprych- wymienia na nowa. Przed kazda dluzsza jazda powinno sie ponadto sprawdzic cisnienie w kole przednim ( 0,8 at) i tylnym ( 1,2 at). Jazda na ogumieniu niedopompowanym jak i nadmiernie napompowanym zawsze przyspiesza zuzycie opony. Wartoscia graniczna zuzycia opony jest wysokosc pozostalej czesci bieznika równa 1mm. Jazda na ogumieniu o bardziej zuzytym biezniku grozi niebezpieczenstwem poslizgu. 

WYMIANA OLEJU W TYLNYCH ELEMENTACH RESORUJĄCYCH

Rys.19 Element resorujacy tylnego kola

1- tulejka kolnierza

2- pól pierscienie zabezpieczajace

3- szklanka górna 

4- podkladka uszczelniajaca

5- miseczka

6- sprezyna

7- szklanka dolna

8- cylinder tlumika drgan

9- pierscien uszczelniajacy

10- tloczek

11- prowadnica

12- tloczysko

13- uszczelka

14- nakretka cylindra

Olej w tylnych elementach resorujacych wymienia sie nie czesciej niz raz na 6000 km, chyba ze nastepuja wczesniej wycieki oleju i towarzyszace im zjawisko odbijania i dobijania amortyzatorów. Przed wymiana oleju odkreca sie sruby mocujace dolne i górne uchwyty w wahaczu i ramie, wyjmuje elementy resorujace z ramy, a nastepnie usuwa ( przez wycisniecie kolnierza) tulejke z uchwytu górnego. Wymontowany element nalezy oprzec dolnym uchwytem o stól lub podloge, przecisnac górna szklanke 3 oslony ku dolowi ( okolo 10 mm) i jednoczesnie usunac za pomoca wkretaka dwa pól pierscienie zabezpieczajace miseczke górnej szklanki przed przesunieciem na uchwycie ( rys.19) oraz wyciagnac do góry poprzez uchwyt gumowy podkladke uszczelniajaca. Po zdjeciu sprezyny, usunieciu dolnej szklanki, obmyciu elementu tlumiacego w nafcie i zamocowaniu dolnego uchwytu w imadle, dalszy demontaz nalezy przeprowadzic w nastepujacej kolejnosci:

- za pomoca klucza pazurkowego odkrecic nakretke cylindra 14

-  wyjac tloczysko, sprawdzic stan uszczelki tloczyska i w przypadku stwierdzenia zaciec, naderwan wzglednie innych uszkodzen krawedzi zgarniajacej wymienic na nowa

- rozebrane czesci starannie wymyc w nafcie

- tloczek z pierscieniem i prowadnica wprowadzic do wewnetrznej rury zbiornika oleju

- wcisnac tloczysko calkowicie ku dolowi

- uniesc nakretke cylindra ku górze i napelnic cylinder olejem ( do sprezarek chlodniczych, typ WZ4) wg PN (C-96072) w ilosci 60 cml

- montowac w odwrotnej kolejnosci

 

CZYSZCZENIE TŁUMIKA

Raz w roku i zawsze po przebiegu 12 000 km zaleca sie zdjac tlumik dzwieków wydechu z motocykla, a po odkreceniu nakretki preta montazowego rozebrac go i oczyscic. Oddzielnie czesci czysci sie zeskrobujac nagromadzony nagar i nieopalone czasteczki oleju twardym skrobakiem lub szczotka druciana, a nastepnie myje w nafcie. Podobnie nalezy oczyscic w miejscach dostepnych rure wydechowa. Umyte czesci po wytarciu sklada sie i mocuje do motocykla, pamietajac o dociagnieciu nakretek zacisków wieszaka tlumika w ramie i objemie rury wydechowej. Innym latwiejszym sposobem oczyszczania wkladu tlumika jest oblanie go benzyna, wypalenie i oczyszczenie przez ostukanie.

 

USUWANIE NAGAZU Z KOMORY SPALANIA

Nie spalone czasteczki oleju gromadza sie w postaci nagaru w komorze glowicy, na denku tloka, w rowkach pierscieni tlokowych, w kanale wydechowym cylindra oraz w ukladzie wydechowym, rury i tlumika. Po przebiegu 6000 km zachodzi koniecznosc usuniecia nagromadzonego nagaru. Czyszczenie kanalu wydechowego w cylindrze, a zwlaszcza rowków pierscieniowych wymaga pewnej wprawy oraz przestrzegania wyjatkowej czystosci i dlatego czynnosci te lepiej jest zlecac  warsztatom naprawczym. Samodzielnie mozna oczyscic glowice i denko tloka. W tym celu nalezy odkrecic 4 nakretki mocujace glowice i uniesc ostroznie glowice ku górze az do zsuniecia jej ze szpilek. Podobnie starannie nalezy zdjac uszczelke. Teraz nalezy ustawic za pomoca dzwigni rozrusznika tlok w jego najwyzszym polozeniu ( ZZ) i unieruchomic go wlaczajac III bieg. Nastepnie uzywajac skrobaka nalezy starannie usuwac nagar z powierzchni denka tloka i komory spalania w glowicy. Jedynie scianki komory glowicy mozna przetrzec drobnoziarnistym papierem, a nastepnie dokladnie umyc w nafcie czysta szmatka wytrzec do sucha.

Nie nalezy uzywac papieru sciernego przy czyszczeniu denka tloka, a nagromadzony na nim zeskrobany nagar zaleca sie usuwac przez zbieranie zwilzona w oleju szmatka. Denko tloka, ostatecznie zmywa sie benzyna, a po przesunieciu tloka ku dolowi powstale na sciankach cylindra resztki pylu nagarowego usuwa starannie czysta szmatka. Po przeczyszczeniu szmatka gwintowanego otworu w glowicy na swiece, i po zalozeniu uszczelki mozna juz zalozyc glowice na szpilki i dokrecajac nakretki stopniowo na krzyz. 

 

SMAROWANIE PODWOZIA

Smarowanie motocykla przeprowadza sie okresowo zgodnie z planem smarowania i obslugi. Z uwagi na klopotliwy demontaz takich zespolów jak:

- teleskopy przednie

- lozyska sworznia kierownicy

- lozyska kól

zaleca sie powierzyc ich smarowanie stacjom obslugi. Czynnosci te mozna jednak wykonac samodzielnie poslugujac sie zalaczonym przez wytwórnie typowym kompletem narzedzi.

Smarowanie pozostalych punktów, wymienionych w planie smarowania i obslugi powinno sie przeprowadzac samodzielnie. Nalezy przy tym uwzgledniac podane uwagi.

1. Linki gazu, hamulca i sprzegla smarowac po wymontowaniu z pojazdu. Nastepnie, mocujac pancerz w pozycji pionowej laczyc jego górny koniec z lejkiem za pomoca rurki gumowej i po wlaniu oleju silnikowego do lejka, przesuwac linke w pancerzu tam i z powrotem tak dlugo, az olej pokaze sie przy dolnej koncówce pancerza. Mozna równiez wciagnac na pancerz rurke igielitowa, zacisnac ja na pancerzu mocno drutem i po wypelnieniu olejem silnie skrecac powodujac tym samym wtlaczanie oleju miedzy linke i pancerz.

2. Podczas smarowania osi obrotu szczek hamulców i rozpieraczy zwrócic uwage na niezbyt obfite smarowanie oraz chronic okladziny cierne przed zatluszczeniem ( smarowac po wymontowaniu kól i rozebraniu bebnów hamulcowych).

3. Po nasmarowaniu lancucha nadmiar smaru usunac czysta szmatka lub papierem.

4. Naped szybkosciomierza smarowac, po uprzednim odlaczeniu napedu od kola, rozebraniu, wymyciu w nafcie i napelnieniu smarem stalym.

 

PLAN SMAROWANIA I OBSŁÓGI

Nalezy pamietac, ze trwalosc motocykla i bezpieczenstwo jazdy zaleza w duzym stopniu od systematycznego i dokladnego przestrzegania zalecen obslugowych. Przede wszystkim nie wolno zapominac o stosowaniu wlasciwej mieszanki paliwowej i odpowiednim doborze olejów i smarów. Niezaleznie od przestrzegania zalecen podanych w tablicach smarowania i obslugi szczególna uwage nalezy zwrócic na:

codzienne- sprawdzenie dzialania hamulców

co dwa tygodnie- gruntowne mycie motocykla

co miesiac-  dopelnienie akumulatora woda destylowana

po kazdych 1000 km- regulacje naciagu lancucha i przemywanie filtru powietrza

Ponadto wszystkie czynnosci podane w tablicach smarowania i obslugi dla przebiegów 6000 km nalezy przeprowadzac nie rzadziej niz raz do roku. 

TABLICA SMAROWANIA

Smarowanie motocykla M06- S34                               Stan licznika w km
500

1000

2000

14000

2600

4000

16000

28000

6000

18000

30000

8000

20000

32000

10000

22000

24000

12000

24000

36000

Skrzynia biegów

( wymiana oleju)

Skrzynia biegów

(uzupelnianie)

Os przerywacza-1kropla  

Jezyczek filc- 3 krople

   0

    0

    0

  0  

    0

    0

     0

   0

    0

    0

CIĄG DALSZY TABLICY SMAROWANIA

Smarowanie motocykla M06- S34

                        Stan licznika w km

500

1000

2000

14000

26000

4000

16000

28000

6000

18000

30000

    8000

   20000

   32000

10000

22000

34000

12000

24000

36000

Dzwignia wylaczajaca sprzeglo ( przy silniku)

Osie dzwigienek i raczka gazu ( na kierownicy) 

Linki hamulca, gazu i sprzegla

Amortyzatory tylne

Teleskopy przednie

Os pedalu hamulca

Naped szybkosciomierza

Lozyska glówki ramy

Rozpieracz szczek hamulców

Os wahacza

Lozyska kól

Lancuch napedowy

S

S

O

S

SG (LA)

O

S

S

S

     S

S

S

O

S

SG((LAN)

S

S

O

S

S

S

S

S

S

SG

0- olej

s- smar staly

sg- lój z grafitem lub smar staly grafitowany

TABLICA OBSLUGI

Czynnosci obslugowe motocykla M06- S34                                      Stan licznika w km

500

1000

2000

14000

26000

4000

16000

28000

6000

18000

30000

8000

20000

32000

10000

22000

34000

12000

24000

36000

Przemyc komore plywakowa

Sprawdzic przerwe na przerywaczu i swiecy

Regulowac sprzeglo

Myc gaznik

Usunac nagar z tlumika, cylindra i glowicy

Przemyc zbiornik paliwa

Sprawdzic stan ogumienia

Wymienic swiece zaplonowa

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

DOPELNIJ AKUMULATOR WODĄ DESTYLOWANĄ RAZ NA MIESIAC

 

OBSŁÓGA INSTALACJI ZAPŁONOWEJ

Obsluga instalacji zaplonowej sprowadza sie do okresowego sprawdzania wielkosci szczeliny miedzy stykami przerywacza i elektrodami swiecy oraz do smarowania osi i krzywki przerywacza. 

ŚWIECA

Zmierzony szczelinomierzem odstep elektrod ( po uprzednim wykreceniu swiecy z glowicy) powinien wynosic 0,4 do 0,6 mm. W przypadku wiekszego lub mniejszego odstepu, nalezy wyregulowac jego wielkosc doginajac lub odginajac elektrode zewnetrzna.

Przy kazdorazowym wykreceniu swiecy poddaje sie wystajaca czesc izolatora i elektrody dokladnym ogledzinom, które pozwalaja na ocene prawidlowosci regulacji silnika. Nalezy podkreslic przy tym, ze dla wyciagniecia prawidlowych wniosków dotyczacych pracy silnika, powinno stosowac sie swiece o zalecanej wartosci cieplnej ( izolator 240 lub Bosh 225) i wykrecac ja bezposrednio po powrocie z dluzszej jazdy, nie dopuszczajac silnika do pracy na wolnych obrotach.

Silnik wyregulowany prawidlowo- izolator pokryty szarozóltym lub brazowym nalotem; elektrody lsniace lub ciemnoszare.

Swieca przegrzana: ( najczesciej zbyt uboga mieszanka)- izolator pokryty twarda, szklista, jasna powloka ze sladami nadto pien; elektrody nadzarte.

Swieca przechlodzona: ( za bogata mieszanka)- izolator i elektrody pokryte czarnym, sproszkowanym nalotem

Swieca zatluszczona: ( zbyt duzo oleju w paliwie)- izolator, elektrody pokryte tlusta lsniaca sadza.

Przed wykreceniem swiecy w glowice wskazane jest przesmarowanie bardzo lekko gwint swiecy smarem grafitowym. Nie nalezy jezdzic dluzej na jednej swiecy niz 10 000 km i po tym przebiegu trzeba ja wymienic na nowa nawet wtedy, jezeli nadal spelnia dobrze swoje zadanie.

                                                    

PRZERYWACZ

Aby uzyskac dostep do przerywacza odkreca sie prawa pokrywe silnika mocowana do obudowy silnika 3-ma wkretami.

Rys. 20 Zdejmowanie pokrywy

Po zdjeciu pokrywy i wykreceniu swiecy nalezy ustawic kolo w polozeniu zapewniajacym najwieksza przerwe na stykach przerywacza.

Wielkosc mierzonej szczelinomierzem szczeliny powinna wynosic 0,3 ÷ 0,4 mm. W przypadku stwierdzenia niewlasciwej szczeliny wielkosc jej reguluje sie wkretem 5 po uprzednim zluzowaniu wkretu mocujacego przerywacz. ( rys.21). 

Rys.21 Iskrownik- pradnica

1- mloteczek przerywacza

2- zabezpieczenie mloteczka

3- nakretka

4- sprezyna mloteczka

5- wkret regulacyjny z mimosrodkiem

6- wkret mocujacy kowadelko przerywacza

7- cewka ladowania

Jezeli jest stwierdzone zanieczyszczenie lub nadpalenie styków nalezy je oczyscic przed regulacja pilniczkiem. Po ustawieniu wlasciwej przerwy dokreca sie wkret 6, jeszcze raz mierzy szczeline, wkreca swiece i zaklada pokrywe silnika.

 

ZAPŁON

Regulacje ustawienia zaplonu powinno sie zlecac stacjom obslugi. Jezeli jednak zdecydujemy sie na samodzielne przeprowadzenie regulacji, nalezy przede wszystkim zdjac prawa pokrywe silnika, a nastepnie wykrecic swiece. Podczas regulacji zaplonu najwygodniej poslugiwac sie czujnikiem zegarowym wkrecanym w otwór pod swieca, mozna jednak uzywac suwmiarki, a nawet kawalka prostego, miekkiego drutu.

W tym ostatnim przypadku, po wprowadzeniu przez otwór na swiece kawalka drutu, pokrecajac kolem magnesowym ustala sie najwyzsze polozenie tloka ( tak zwany zwrot zewnetrzny ZZ), które mozna oznaczyc rysikiem na drucie tuz przy krawedzi otworu pod swieca. Nastepnie nalezy obrócic kolem magnesowym w lewo ( ok. 45 °), a miedzy styki przerywacza wlozyc pasek bibulki ( grubosc bibulki wynosi okolo 0,03 mm). 

Teraz obraca sie powoli i bardzo uwaznie kolem w prawo, ciagnac przy tym przez caly czas lekko za bibulke. Moment wysuniecia sie bibulki odpowiada ukazaniu sie iskry na swiecy i jego polozenie zaznacza sie rysikiem na drucie pomiarowym. Odleglosc miedzy kreskami na drucie powinna wynosic 4,4 mm. W przypadku odchylen wiekszych niz 0,5 mm nalezy podstawe iskrownika obrócic w lewo dla przyspieszenia zaplonu badz tez w prawo dla opóznienia.

Czynnosc te mozna wykonac dopiero po wprowadzeniu wkretaka poprzez okna kola magnesowego i odkreceniu trzech wkretów mocujacych podstawy iskrownika w zadanym kierunku powinno sie sprawdzic wielkosc szczeliny miedzy stykami przerywacza odpowiadajaca polozeniu tloka ZZ i dopiero wówczas powtórzyc sprawdzenie prawidlowosci ustawienia zaplonu.

 

OBSŁÓGA INSTALACJI OŚWITLENIOWEJ

DOPELNIANIE AKUMULATORA

Co najmniej  raz na miesiac, a w okresie letnim nawet czesciej, nalezy sprawdzac poziom elektrolitu w akumulatorze i uzupelniac go woda destylowana. W tym celu wystarczy zdjac filtr powietrza, a nastepnie naciagnac gumowa tasme mocujaca akumulator, zwolnic ja z zaczepu i wysunac akumulator ku przodowi bez koniecznosci odlaczania przewodów.

Schemat instalacji elektrycznej

USTAWIENIE LAMPY PRZEDNIEJ

W celu sprawdzenia prawidlowego ustawienia swiatel najlepiej jest siedzac na motocyklu ustawic go naprzeciw jasnej sciany w odleglosci 5m od osi przedniego kola i po uruchomieniu silnika, wlaczyc swiatlo mijania. Górna granica swiatla powinna przebiegac 12 cm ponizej osi lampy, co odpowiada odleglosci 60 cm od ziemi. 

Ustawienie lampy przedniej

A= 5m, h=12 cm

Polozenie lampy, a zatem i swiatel, koryguje sie po uprzednim nieznacznym zluzowaniu bocznych srub mocujacych lampe w uchwytach teleskopów. 

 

REGULACJA SWIATLA STOP

Moment zapalania sie swiatla stop powinien byc wyregulowany w ten sposób, aby juz w koncu ruchu jalowego pedalu hamulca, zapalala sie zarówka lampy tylnej. Aby uzyskac wczesniejsze zapalenie sie zarówki swiatla stop nalezy zluzowac zacisk plastykowy na precie hamulca i przesunac go ku przodowi; przy opóznieniu- odwrotnie.

Wylacznik swiatla stop

Trzeba pamietac ze w przypadku zdjecia preta hamulca wlacznik swiatla stop wywola samoczynne swiecenie zarówki i doprowadzi tym samym do rozladowania akumulatora. Swiecenie zarówki wystapi równiez przy demontazu tylnego bebna hamulca oraz moze nastapic przy wymianie lancucha na nowy, po przesunieciu kola w przednie krancowe polozenie.

 

`STRONA GŁ

`DANE TECH.

`DANE REG.

`EKSPLOATACJA

`REGULACJA

`OBSŁUGA

`NAPRAWA

`NIEDOMAGANIA

`HISTORIA

`MOJA WFM

`GALERIA

`PORADY

`TUNING

`SKLEPY

`NOWA WFM

`LINKI

`E-MAIL

MENU 2

 

`NEWS

`FORUM

`KSIĘGA G. DODAJ

`KSIĘGA G. POKAŻ

REKLAMY

 

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

Kopiowanie i rozpowszechnianie jakichkolwiek zdjec artykulów bez zgody autora jest zabronione! ®All rights reserved